Ring, ring, bara du slår en signal!

Jag har många gånger kallats både ettrig, envis, enträgen etc. etc. av kunder som tycker att jag ringer dem för ofta när jag väntar på ett beslut. Ja, jag vet att deras process är längre än min och att fatta ett beslut tar tid, men jag vet också att saker och ting ofta tenderar att läggas på is och sedan glöms bort om inte en trevlig säljare ringer då och då för att påminna dem.

Var top of mind!

Att vara ettrig betyder i mitt huvud att vara top of mind när väl ett beslut ska fattas. De kommer aldrig att glömma mig och chansen är att de kommer att fatta ett beslut lite snabbare än vad de kanske annars hade gjort.

Blow them out of their hole

Avslutstekniken går helt enkelt ut på att ”blåsa ut dem ur sina hål”! Denna metod fungerar fantastiskt, framförallt när din främste konkurrent är kundens kalender och tid. Metoden triggar ofta ett dåligt samvete, som resulterar i ett beslut. Ofta förr än senare.

To do’s

Så om du inte redan arbetar med ”att-göra uppgifter”, börja nu! Om du inte glömmer att ringa dina kunder så glömmer inte kunderna dig.

 

Skriven av Anna-Mari Ewing, Lime Technologies